P O L I T Y K A     J A K O Ś C I

 Celem działania SP ZOZ w Celestynowie jest świadczenie usług medycznych wysokiej jakości i promocja zdrowia w zakresie podstawowej i specjalistycznej opieki medycznej.

     Dla wypełnienia tej misji przyjęliśmy Politykę Jakości, którą realizujemy poprzez:

 

   Wszystkich pracowników czynię odpowiedzialnymi za realizację zadań wynikających z Polityki Jakości w zakresie wykonywanej przez siebie pracy. W imieniu kierownictwa SP ZOZ w Celestynowie deklaruję, że dołożę wszelkich starań, aby powyższa polityka jakości była w pełni realizowana.

 

Historia SP ZOZ w Celestynowie

O Nas.

 

Początki istnienia służby zdrowia w Celestynowie sięgają 1951 roku, kiedy to dzięki inicjatywie mieszkańców, powstał pierwszy Ośrodek Zdrowia w Celestynowie. Kilkakrotnie zmieniał swoją lokalizację. Stopniowo rozszerzano jego działalność poprzez uruchamianie kolejnych poradni.

W 1957 roku powstał Społeczny Komitet Budowy Ośrodka Zdrowia, którego działanie, z pomocą i dzięki ofiarności mieszkańców, doprowadziło do wybudowania i otwarcia pierwszego budynku Ośrodka w 1963 roku.

W maju 1994 roku przeprowadziliśmy się do nowo wybudowanego budynku Ośrodka Zdrowia, który widzą Państwo na zdjęciu, gdzie pracujemy do dzisiaj.

Mając w pamięci 53-letnią tradycję działalności służby zdrowia w gminie Celestynów chcemy w miarę naszych możliwości zapewnić naszym pacjentom jak najlepszą opiekę medyczną zgodnie z aktualną wiedzą i standardami w zakresie leczenia, diagnostyki i rehabilitacji.

Dążymy do ciagłego rozszerzenia oferty świadczonych przez nas usług, zwłaszcza poradnictwa specjalistycznego. Deklarujemy pomoc w rozwiązywaniu probemów naszych pacjentów oraz zapewnienie przyjaznej i miłej atmosfery sprzyjającej szybkiemu powrotowi do zdrowia.

...

Nasze Poradnie.

 

Badania Laboratoryjne

  0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek
730-930


















Wtorek























Środa
730-930


















Czwartek























Piątek
730-930


















Sobota
























Poradnia Stomatologiczna

poradnia świadczy usługi w zakresie m.in. stomatologii zachowawczej, leczenia kanałowego zębów, leczenia zębów w znieczuleniu miejscowym, usuwania kamienia, chirurgii stomatologicznej, instruktażu higieny jamy ustnej, badań kontrolnych.

  0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek       A. Piotrowska: 800-1800    
Wtorek             D. Sokołowski: 1000-1800    
Środa                           A. Piotrowska: 1000-1800    
Czwartek         D. Sokołowski: 0900-1700        
Piątek       A. Piotrowska: 0830-1300                        
Sobota                                                

Poradnia Ginekologiczna

zapewnia opiekę każdej kobiecie na każdym etapie jej życia. W Poradni zajmujemy się kompleksową diagnostyką i leczeniem chorób kobiecych, opieką nad kobietą ciężarną, leczeniem zaburzeń hormonalnych, profilaktyką i diagnostyką chorób szyjki macicy, stanów zapalnych i nowotworów narządów płciowych oraz opieką nad kobietą w okresie menopauzy.

  0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek










M. Wielgus: 1200-1800

Wtorek


M.Cwyl 830-1430

Środa

H. Tkacz: 800-1100








Czwartek










Piątek














Sobota
























Poradnia Okulistyczna

zajmuje się diagnostyką i leczeniem schorzeń okulistycznych a w szczególności: doborem szkieł korekcyjnych, skiaskopią, badaniem dna oka, badaniem przedniego odcinka oka w lampie szczelinowej, mierzeniem ciśnienia śródgałkowego, usuwaniem ciał obcych ze spojówki i rogówki.

  0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek























Wtorek























Środa

M. Gruchoła: 800-1200













Czwartek

M. Gruchoła: 800-1200













Piątek

M. Senkowska: 800-1100















Sobota
























Poradnia Laryngologiczna

prowadzi diagnostykę i leczy schorzenia górnych dróg oddechowych, uszu, głowy i szyi.

  0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek




















Wtorek























Środa























Czwartek























Piątek























Sobota
























  0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek























Wtorek























Środa























Czwartek























Piątek


















Sobota
























Pracownia Rehabilitacji

  0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek











0800-1400




Wtorek











0800-1400




Środa











0800-1400




Czwartek











0800-1400




Piątek











0800-1400




Sobota
















































Poradnia dla Dzieci

Dzien Kto 0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek Chore






W.Księżycka-Kamińska 1300-1800




B.Ślizawska 840-1320











Zdrowe






















Wtorek Chore

T. Baczyńska: 800-1300 W. Księżycka-Kamińska: 1300-1500












B. Ślizawska: 1200-1320













Zdrowe









B. Ślizawska: 840-1200
W. Księżycka-Kamińska: 1500-1800

Środa Chore B. Ślizawska: 840-1320


W. Księżycka-Kamińska: 800-1100 T. Baczyńska: 1300-1500  






Zdrowe









W. Księżycka-Kamińska: 1100-1300


T. Baczyńska 1500-1800 (g10)

Czwartek Chore








B. Ślizawska 1200-1320












T. Baczyńska 1300-1600





Zdrowe




B. Ślizawska 840-1200














Piątek Chore

T. Baczyńska 800-1100 B. Ślizawska 1000-1320

               

Zdrowe
B. Ślizawska 840-1000








T. Baczyńska 1100-1300











Sobota Chore























Zdrowe























Poradnie dla dorosłych

  Dr Joanna Witak

  0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek

800-1200 od 1200 wizyty domowe

Wtorek









1200-1800 gabinet 4

Środa









1200-1800 gabinet 4

Czwartek

800-1200 od 1200 wizyty domowe

Piątek









800-1200 gabinet 4

  Dr Aneta Wróblewska

  0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek

800-1500 gabinet 2











Wtorek

800-1500 gabinet 2







Środa

800-1200 od 1200 wizyty domowe

Czwartek










Piątek







1100-1700 gabient 2



  Dr Lech Krasieńko

  0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek



1300-1800 gabient 8













Wtorek



800-1200 gabient 8













Środa



800-1200 gabient 8




         
 

Czwartek



800-1200 gabient 8













Piątek



800-1200 gabient 8













 Dr Agata Dreczka

  0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek

1300-1800 gabient 8





Wtorek

1300-1800 gabient 8






Środa

1300-1800 gabient 8






Czwartek

1300-1800 gabient 8






Piątek








  Dr Kamila Kos-Jóźwicka

  0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek














Wtorek


830-1200 gabinet 17 od 1200 wizyty domowe

Środa












Czwartek











1200-1800 gabinet 17

Piątek


830-1430 gabient 17














.

  Dr


0700 0800 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
Poniedziałek












Wtorek



               
Środa


     
           
Czwartek






           
Piątek





Nasze Kierownictwo

 

Lech Krasieńko

lekarz medycyny, dyrektor SPZOZ

Teresa Baczyńska

lekarz medycyny, z-ca dyr. SPZOZ

Nasze Pielęgniarki

Ewa Gawryś

pielęgniarka

Ewa Wyglądała

pielęgniarka

Justyna Przysowa

pielęgniarka

Emilia Mańkowska

rejestratorka medyczna

Małgorzata Wasążnik

pielęgniarka

Elżbieta Krupa

pielęgniarka

Anna Saganek

pielęgniarka

Ewa Matosek

pielęgniarka

Aneta Łukasik

pielęgniarka

 

Marlena Żołądek

położna

Nasi Lekarze

Lech Krasieńko

lekarz chorób wewnętrznych, podstawowa opieka zdrowotna

Joanna Witak

lekarz chorób wewnętrznych, podstawowa opieka zdrowotna


lekarz internista, podstawowa opieka zdrowotna

 

Beata Ślizawska

lekarz medycyny,
pediatra

Maciej Cwyl

lekarz ginekolog

Dariusz Sokołowski

lekarz stomatolog

Aneta Wróblewska

lekarz internista, podstawowa opieka zdrowotna

Teresa Baczyńska

lekarz pediatra, specjalista neonatolog

Agnieszka Piotrowska

lekarz stomatolog

Halina Tkacz

lekarz ginekolog

Agata Dreczka

lekarz internista,

Małgorzata Senkowska

lekarz okulista

Małgorzata Gruchoła

lekarz okulista

Dorota Kulhawik

lekarz radiolog

Zofia Majkowska

lekarz radiolog, USG

Anna Braniecka

lekarz radiolog, USG

Waldemar Kęsik

lekarz radiolog, USG

Robert Kulhawik

lekarz ginekolog, USG

Marcin Wielgus

lekarz ginekolog

Nasi Rehabilitanci

Magdalena Michałowska

magister fizjoterapii rehabilitacja i fizykoterapia

Nasza Pomoc stomatologiczna

Maria Floriańczyk

technik stomatologii

Urszula Knotek

technik stomatologii

Nasza Administracja

Teresa Matosek

księgowa główna księgowa

Małgorzata Kurdej

księgowa referent kasjer

Pozostali Pracownicy

Adam Knotek

kierowca, pracownik techniczny

Bożena Młot

sprzątaczka

Barbara Zduńczyk

sprzątaczka

Programy Profilaktyczne.

 
 
  1. Program profilaktyki raka szyjki macicy (cytologia) dla kobiet między 25 -59 rokiem życia,
  2. Program profilaktyki gruźlicy dla osób powyżej 18 rokiem życia,
  3. Program chorób odtytoniowych (w tym POChP) dla osób między 40-65 rokiem życia,
  4. Program chorób układu krążenia dla osób, które mają : 35, 40, 50 lub 55 lat,
  5. Konsultacje lekarza Pulmonologa poprzedzone Spirometrią,
  6. Konsultacje lekarza Chirurga,
  7. Mammografia -akcja profilaktyczna,
  8. Densytometria – akcja profilaktyczna,
  9. ponadto:
    • szczepienia przeciwko Grypie,
    • szczepienia przeciwko KZM (Kleszczowemu Zapaleniu Mózgu),
    • szczepienia przeciwko WZW.

Udostępnianie dokumentacji medycznej.

 
 

Indywidualna dokumentacja medyczna jest udostępniana na wniosek:

  • pacjenta, którego dotyczy,
  • jego przedstawiciela ustawowego,
  • osoby przez niego upoważnionej (na podstawie upoważnienia na piśmie potwierdzonego notarialnie bądź sporządzonego w obecności pracownika SP ZOZ w Celestynowie).

 

Indywidualna dokumentacja medyczna pacjenta jest udostępniana w formie kserokopii.

Pracownik Rejestracji:

  • ustala imię i nazwisko osoby zainteresowanej odbiorem dokumentacji,
  • wyjmuje dokumentację z kartoteki lub archiwum,
  • sprawdza zgodność danych w dokumentacji,
  • liczy ilość stron, jakie zawiera dokumentacja,
  • podaje termin, w którym pacjent lub osoba przez niego upoważniona ma się zgłosić po odbiór kserokopii dokumentacji (nie później niż w ciągu 3 dni roboczych)
  • dostarcza dokumentację medyczną do kopiowania
  • uzyskuje potwierdzenie zgodności kopii z oryginałem przez wpis na pierwszej stronie kopii dokumentacji medycznej
  • sprawdza dane osoby odbierającej dokumentację medyczną (dowód osobisty, upoważnienie),
  • uzyskuje „Oświadczenie odbioru dokumentacji medycznej” od osoby zainteresowanej.

 

Badania USG.

 

Zapraszamy na BADANIA ULTRASONOGRAFICZNE - nowoczesnym aparatem firmy MINDRAY.

Zakres badań:

  • USG jamy brzusznej,
  • USG miednicy małej,
  • USG tarczycy,
  • USG sutków,
  • USG ciąży,
  • USG przezciemieniowe,
  • USG - Doppler przepływów naczyń,
  • USG gruczołu krokowego,
  • USG jąder,
  • USG stawów biodrowych u dzieci,
  • USG transvaginalne.

 

  Rejestracja pod numerem telefonu (22) 506 51 71 74, promocja - NIŻSZE CENY.

Przygotowanie do badania USG

USG jamy brzusznej:

  • przed badaniem min. 6 godzin pozostać na czczo,
  • w przeddzień badania dieta powinna być lekkostrawna,
  • zalecane jest przedstawienie lekarzowi opisów poprzednich badań.

 


Dzień przed badaniem USG jamy brzusznej zaleca się zażyć 3 razy po 2 tabletki Espumisanu, natomiast w dniu wizyty 2 tabletki. Do badania przystępuje się na czczo (ok. 6 godzin bez jedzenia).

Warunkiem prawidłowego obrazowania ultrasonograficznego przez powłoki brzuszne narządów miednicy małej jest wypełnienie pęcherza moczowego. Dlatego zalecamy na 2 godziny przed badaniem USG jamy brzusznej wypicie od 1 do 4 szklanek wody niegazowanej i nie oddawanie do czasu wykonania badania, moczu. Ilość wypitego płynu potrzebna do wypełnienia pęcherza jest zależna od czynników indywidualnych. Wypełnij pęcherz w taki sposób, aby był średnio wypełniony, ale nie maksymalnie.


USG tarczycy:

  • nie wymaga specjalnego przygotowania
  • zalecane jest przedstawienie lekarzowi opisów poprzednich badań

 

Karta Praw Pacjenta.

 

RZECZNIK PRAW PACJENTA - www.rpp.gov.pl - kancelaria@rpp.gov.pl

KARTA PRAW PACJENTA
podstawowe unormowania prawne

wynikające z ustawy zasadniczej - Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 r.
(Dz. U. Nr 78, poz. 483)

określone w ustawach:

  • z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408 , z 1992 r. Nr 62, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 19995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 756),
  • z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz .U. Nr 111, poz. 535, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 113, poz. 731,
  • z dnia 26 października 1995 r. o pobieraniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów (Dz. U. Nr 138, poz. 682),
  • z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 91, poz. 410 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668),
  • z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodzie lekarza (Dz. U. Nr 28, poz. 28 i Nr 88, poz. 554 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668).

I. Prawa pacjenta wynikające z bezpośredniego stosowania przepisów Konstytucji

  1. Każdy ma prawo do ochrony zdrowia - art. 68 ust. 1.
  2. Każdy obywatel ma prawo do równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, na warunkach i w zakresie określonych w ustawie - art. 68 ust. 2.

II. Prawa pacjenta w zakładzie opieki zdrowotnej, o których stanowi ustawa o zakładach opieki zdrowotnej z 1991 r.

  1. Pacjent zgłaszający się do zakładu opieki zdrowotnej ma prawo do natychmiastowego udzielenia mu świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia, niezależnie od okoliczności - art. 7.
  2. Pacjent w zakładzie opieki zdrowotnej ma prawo do:

    1. świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom wiedzy medycznej, a w sytuacji ograniczonych możliwości udzielenia odpowiednich świadczeń - do korzystania z rzetelnej, opartej na kryteriach medycznych procedury ustalającej kolejność dostępu do świadczeń - art. 19 ust. 1 pkt 1, art. 20 ust. 1, pkt 1 i art. 26,
    2. udzielania mu świadczeń zdrowotnych przez osoby uprawnione do ich udzielania, w pomieszczeniach i przy zastosowaniu urządzeń odpowiadających określonym wymaganiom fachowym i sanitarnym - art. 9 ust. 1 i art. 10,
    3. informacji o swoim stanie zdrow ia - art. 19 ust. 1 pkt 2,
    4. wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie mu określonych świadczeń zdrowotnych, po uzyskaniu odpowiedniej informacji - art. 19 ust. 1 pkt 3,
    5. intymności i poszanowania godności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych - art. 19 ust. 1 pkt 4,
    6. udostępniania mu dokumentacji medycznej lub wskazania innej osoby, której dokumentacja ta może być udostępniana - art. 18 ust. 3 pkt 1,
    7. zapewnienia ochrony danych zawartych w dokumentacji medycznej dotyczącej jego osoby - art. 18 ust. 2,
    8. dostępu do informacji o prawach pacjenta - art. 19 ust. 6.

    a ponadto, w zakładzie opieki zdrowotnej przeznaczonym dla osób wymagających całodobowych lub całodziennych świadczeń zdrowotnych np. w szpitalu, sanatorium, zakładzie leczniczo-opiekuńczym, pacjent przyjęty do tego zakładu ma prawo do:

    1. zapewnienia mu:
      a) środków farmaceutycznych i materiałów medycznych - art. 20 ust. 1 pkt 2 i art. 26,
      b) pomieszczenia i wyżywienia odpowiedniego do stanu zdrowia - art. 20 ust. 1 pkt 3 i art. 26,
      opieki duszpasterskiej - art. 19 ust. 3 pkt 3,

    2. dodatkowej opieki pielęgnacyjnej sprawowanej przez osobę bliską lub inną osobę wskazaną przez siebie - art. 19 ust. 3 pkt 1,
    3. kontaktu osobistego , telefonicznego lub korespondencyjnego z osobami z zewnątrz - art. 19 ust. 3 pkt 2,
    4. wskazania osoby lub instytucji, którą zakład opieki zdrowotnej obowiązany jest powiadomić o pogorszeniu się stanu zdrowia pacjenta powodującego zagrożenie życia albo w razie jego śmierci - art. 20 ust. 2 i art. 26,
    5. wyrażenia zgody albo odmowy na umieszczenie go w tym zakładzie opieki zdrowotnej - art. 21 ust. 1 i art. 26,
    6. wypisania z zakładu opieki zdrowotnej na własne żądanie i uzyskania od lekarza informacji o możliwych następstwach zaprzestania leczenia w tym zakładzie - art. 22 ust. 1 i 3 oraz art. 26,
    7. udzielenia mu niezbędnej pomocy i przewiezienia go do innego szpitala, w sytuacji gdy pomimo decyzji uprawnionego lekarza o potrzebie niezwłocznego przyjęcia do szpitala nie może być do tego szpitala przyjęty - art. 21.
  3. Pacjent ma prawo do świadczeń zdrowotnych pogotowia ratunkowego w razie wypadku, urazu, porodu, nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia powodującego zagrożenie życia - art. 28.

III. Prawa pacjenta określone w ustawie o zawodzie lekarza z 1996 roku.

Pacjent ma prawo do:

  1. udzielania mu świadczeń zdrowotnych przez lekarza, zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, dostępnymi lekarzowi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania leczenia chorób, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz z należytą starannością - art. 4,
  2. uzyskania od lekarza pomocy lekarskiej w każdym przypadku, gdy zwłoka w jej udzieleniu mogłaby spowodować niebezpieczeństwo utraty życia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia, oraz w innych przypadkach nie cierpiących zwłoki --art. 30,
  3. uzyskania od lekarza przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu - art. 31 ust. 1,
  4. zażądania od lekarza informacji o swoim stanie zdrowia i o rokowaniu wówczas, gdy sądzi, że lekarz ogranicza mu informację z uwagi na jego dobro - art. 31 ust. 4,
  5. decydowania o osobach, którym lekarz może udzielać informacji, o których mowa w pkt 3 - art. 31 ust. 2,
  6. wyrażenia żądania aby lekarz nie udzielał mu informacji, o których mowa w pkt 3 - art. 31 ust. 3,
  7. nie wyrażenia zgody na przeprowadzenie przez lekarza badania lub udzielenia mu innego świadczenia zdrowotnego - art. 32 ust. 1,
  8. wyrażenia zgody albo odmowy na wykonanie mu zabiegu operacyjnego albo zastosowania wobec niego metody leczenia lub diagnostyki stwarzającej podwyższone ryzyko; w celu podjęcia przez pacjenta decyzji lekarz musi udzielić mu informacji, o której mowa w pkt 3 - art. 34 ust. 1 i 2,
  9. uzyskania od lekarza informacji jeżeli w trakcie wykonywania zabiegu, bądź stosowania określonej metody leczenia lub diagnostyki, w związku z wystąpieniem okoliczności stanowiących zagrożenie dla życia lub zdrowia pacjenta, lekarz dokonał zmian w ich zakresie - art. 35 ust. 2,
  10. poszanowania przez lekarza jego intymności i godności osobistej - art. 36 ust. 1,
  11. wyrażania zgody albo odmowy na uczestniczenie przy udzielaniu mu świadczeń zdrowotnych osób innych niż personel medyczny niezbędny ze względu na rodzaj świadczeń - art. 36 ust. 1 i 2,
  12. wnioskowania do lekarza o zasięgnięcie przez niego opinii właściwego lekarza specjalisty lub zorganizowania konsylium lekarskiego - art. 37,
  13. dostatecznie wcześniejszego uprzedzenia go przez lekarza o zamiarze odstąpienia od jego leczenia i wskazania mu realnych możliwości uzyskania określonego świadczenia zdrowotnego u innego lekarza lub w zakładzie opieki zdrowotnej - art. 38 ust, 2,
  14. zachowania w tajemnicy informacji związanych z nim a uzyskanych przez lekarza w związku z wykonywaniem zawodu - art. 40 ust, 1,
  15. uzyskania od lekarza informacji o niekorzystnych dla niego skutkach, w przypadku wyrażenia zgody na ujawnienie dotyczących go informacji, będących w posiadaniu lekarza - art. 40 ust. 2 pkt 4,
  16. wyrażania zgody lub odmowy na podawanie przez lekarza do publicznej wiadomości danych umożliwiających identyfikację pacjenta - art. 40 ust. 4,

a ponadto pacjent, który ma być poddany eksperymentowi medycznemu ma prawo do:

  1. wyrażenia zgody lub odmowy na udział w eksperymencie medycznym po uprzednim poinformowaniu go przez lekarza o celach, sposobach i warunkach przeprowadzenia eksperymentu, spodziewanych korzyściach leczniczych lub poznawczych, ryzyku oraz o możliwościach cofnięcia zgody i odstąpienia od udziału w eksperymencie w każdym jego stadium - art. 24 ust. 1, art. 25 ust. 1 i art. 27 ust. 1,
  2. poinformowania go przez lekarza o niebezpieczeństwie dla zdrowia i życia jakie może spowodować natychmiastowe przerwanie eksperymentu - art. 24 ust. 2,
  3. cofnięcia zgody na eksperyment medyczny w każdym stadium eksperymentu - art. 27 ust. 1,

IV. Prawa pacjenta określone w ustawie o zawodzie pielęgniarki i położnej z 1996 r.

Pacjent ma prawo do:

  1. udzielania mu świadczeń zdrowotnych przez pielęgniarkę, położną, posiadającą prawo wykonywania zawodu, zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, dostępnymi jej metodami i środkami, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz ze szczególną starannością - art. 18,
  2. udzielenia mu pomocy przez pielęgniarkę, położną, zgodnie z posiadanymi przez nią kwalifikacjami, w każdym przypadku niebezpieczeństwa utraty przez niego życia lub poważnego uszczerbku na jego zdrowiu - art. 19,
  3. uzyskania od pielęgniarki, położnej informacji o jego prawach - art. 20 ust. 1,
  4. uzyskania od pielęgniarki, położnej informacji o swoim stanie zdrowia, w zakresie związanym ze sprawowaną przez pielęgniarkę, położną, opieką pielęgnacyjną - art. 20 ust. 2,
  5. zachowania w tajemnicy informacji związanych z nim, a uzyskanych przez pielęgniarkę, położną w związku z wykonywaniem zawodu - art. 21 ust. 1,
  6. wyrażania zgody lub odmowy na podawanie przez pielęgniarkę, położną do publicznej wiadomości danych umożliwiających identyfikację pacjenta - art. 21 ust. 4.

V. Prawa pacjenta określone w ustawie o ochronie zdrowia psychicznego z 1994 r.

Pacjent z zaburzeniami psychicznymi, chory psychicznie lub upośledzony umysłowo ma prawo do:

  1. bezpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych mu przez publiczne zakłady psychiatrycznej opieki zdrowotnej - art. 10 ust. 1,
  2. bezpłatnych leków i artykułów sanitarnych oraz pomieszczenia i wyżywienia, jeżeli przebywa w szpitalu psychiatrycznym będącym publicznym zakładem opieki zdrowotnej - art. 10 ust. 2,
  3. zapewnienia mu rodzaju metod postępowania leczniczego właściwych nie tylko z uwagi na cele zdrowotne, ale także ze względu na interesy oraz inne jego dobro osobiste i dążenie do jego poprawy zdrowia w sposób najmniej dla pacjenta uciążliwy - art. 12,
  4. porozumiewania się bez ograniczeń z rodziną i innymi osobami, w przypadku gdy przebywa w szpitalu psychiatrycznym albo w domu pomocy społecznej - art. 13,
  5. wystąpienia o okresowe przebywanie poza szpitalem bez wypisywania go z zakładu - art. 14,
  6. uprzedzenia go o zamiarze zastosowania wobec niego przymusu bezpośredniego; dopuszczenie zastosowania tego środka wobec pacjenta musi wynikać z ustawy - art. 18,
  7. uprzedzenia o zamiarze przeprowadzenia badania psychiatrycznego bez jego zgody oraz podania przyczyn takiej decyzji; badanie takie może być przeprowadzone, jeżeli zachowanie pacjenta wskazuje na to, że z powodu zaburzeń psychicznych może zagrażać bezpośrednio własnemu życiu albo życiu lub zdrowiu innych osób, bądź nie jest zdolny do zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych - art. 21 ust. 1 i 2,
  8. wyrażenia zgody lub odmowy na przyjęcie do szpitala psychiatrycznego, z wyłączeniem sytuacji, gdy przepisy ustawy dopuszczają przyjęcie do szpitala psychiatrycznego bez zgody pacjenta - art. 22 ust. 1 i art. 23, 24 oraz 29,
  9. poinformowania i wyjaśnienia mu przez lekarza przyczyny przyjęcia do szpitala psychiatrycznego w sytuacji, gdy nie wyraził na to zgody oraz uzyskania informacji o przysługujących mu w tej sytuacji prawach - art. 23 ust. 3,
  10. cofnięcia uprzednio wyrażonej zgody na przyjęcie do szpitala psychiatrycznego - art. 28,
  11. niezbędnych czynności leczniczych mających na celu usunięcie przyczyny przyjęcia go do szpitala bez jego zgody i zapoznania go z planowanym postępowaniem leczniczym - art. 33 ust. 1 i 2,
  12. wypisania ze szpitala psychiatrycznego, jeżeli przebywa w nim bez wyrażenia przez siebie zgody, jeżeli ustały przyczyny jego przyjęcia i pobytu w szpitalu psychiatrycznym bez takiej zgody - art. 35 ust. 1,
  13. pozostania w szpitalu w sytuacji, o której mowa w pkt 17, za swoją później wyrażoną zgodą, jeżeli w ocenie lekarza, jego dalszy pobyt w tym szpitalu jest celowy - art. 35 ust. 2,
  14. złożenia, w dowolnej formie, wniosku o nakazania wypisania go ze szpitala psychiatrycznego - art. 36 ust. 1,
  15. wystąpienia do sądu opiekuńczego o nakazanie wypisania ze szpitala psychiatrycznego, po uzyskania odmowy wypisania ze szpitala na wniosek, o którym mowa w pkt 19 - art. 36 ust. 3,
  16. informacji o terminie i sposobie złożenia wniosku do sądu opiekuńczego, o którym mowa w pkt 20 - art. 36 ust. 3,
  17. złożenia wniosku o ustanowienie kuratora, jeżeli przebywając w szpitalu psychiatrycznym potrzebuje pomocy do prowadzenia wszystkich swoich spraw, albo spraw określonego rodzaju - art. 44 ust. 1,

oraz ma prawo do tego, aby osoby wykonujące czynności wynikające z ustawy zachowały w tajemnicy wszystko co go dotyczy, a o czym powzięły wiadomość wykonując czynności wynikające z ustawy- art. 50 ust. 1.

VI. Prawa pacjenta określone w ustawie o pobieraniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów z 1995 r.:

  1. Pacjent ma prawo do:

    1. wyrażenia i cofnięcia w każdym czasie sprzeciwu na pobranie po jego śmierci komórek, tkanek i narządów- art. 4 i art. 5 ust. 1-4,
    2. dobrowolnego wyrażenia przed lekarzem zgody na pobranie od niego za życia komórek, tkanek lub narządów w celu ich przeszczepienia określonemu biorcy, jeżeli ma pełną zdolność do czynności prawnych - art. 9 ust. 1 pkt 7,
    3. ochrony danych osobowych dotyczących dawcy/biorcy przeszczepu i objęcia ich tajemnicą - art. 12 ust. 1.
  2. Pacjent mający być biorcą ma prawo do umieszczenia go na liście osób oczekujących na przeszczepienie komórek, tkanek i narządów i być wybrany jako biorca w oparciu o kryteria medyczne - art. 13.

Dyżur Nocna Pomoc Lekarska

codziennie w godzinach 1800 - 800, w soboty, niedziele i święta - całodobowo

Nocna Pomoc Lekarska Ambulatoryjna: (022) 788 12 00, lekarz

Nocna Pomoc Lekarska Wyjazdowa: (022) 778 26 00 wew (700)

Otwock, ul. Armii Krajowej 3

Klauzula informacyjna RODO.

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Celestynowie ul. Regucka 5, 05-430 Celestynów Telefon: 22 506 51 71.
  2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
  3. Dane osobowe będą przetwarzane do celów zdrowotnych, tj. działalności leczniczej i świadczeń zdrowotnych.
  4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
  5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia, w szczególności:
    1. art. 3 ust. 1, 2 ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej,
    2. art. 24 ustawa 06 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
    3. ustawa z dnia 05 grudnia 2008 roku o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi,
    4. art. 54 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 roku o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa lub innych właściwych przepisów z zakresu prawa ubezpieczeń społecznych,
    5. inne przepisy szczegółowe regulujące udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.
  6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
  7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
    • dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

Projekt EPUMOO.

 

Elektroniczna platforma usług medycznych"OTWARTY OTWOCK"

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej II „WZROST E-POTENCJAŁU MAZOWSZA”, działania 2.1 „E-USŁUGI”, poddziałania 2.1.1 „E-USŁUGI DLA MAZOWSZA” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Cel główny projektu to zwiększone wykorzystanie e-usług publicznych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Szpitalu Specjalistycznym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Otwocku.

W projekcie zakłada się utworzenie elektronicznego systemu telemedycznego, który będzie wspierał personel medyczny Szpitala MSWiA w Otwocku, pacjentów oraz Partnerów:

  • Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Kołbieli,
  • Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Celestynowie,
  • Samodzielny Zespół Zakładów Lecznictwa Otwartego w Karczewie.

 

System pomoże w integracji placówek medycznych i instytucji państwowych współpracujących ze szpitalem w procesie leczenia chorych. Ponadto będzie stanowił pomoc dla pacjentów, m.in. poprzez przesyłanie dodatkowych informacji dot. procesu leczenia.

Grupę docelową projektu stanowią:

  • pacjenci i instytucje z woj. mazowieckiego bezpośrednio i pośrednio korzystający z usług świadczonych przez Szpital MSWiA w Otwocku,
  • pacjenci instytucji współpracujących ze Szpitalem.

 

Szczegółowe cele projektu to:

  • Integracja platformy e-usług Szpitala z platformą P1 natychmiast po jej udostępnieniu.
  • Wymiana informacji pomiędzy platformą P2 prowadzącą rejestry a systemem szpitalnym (HIS).
  • Utworzenie systemu organizacyjnego usprawniającego procedurę skierowania pacjenta do Oddziału Leczenia Zaburzeń Nerwicowych (OLZN), Oddziału Leczenia Uzależnień (OLU), oraz Oddziału Rehabilitacji Medycznej (ORM) wspieranego dedykowanym systemem informatycznym oraz zapewnienie bezpieczeństwa całego procesu usługi e-skierowanie.
  • Zwiększenie liczby pacjentów objętych opieką psychologów po zakończeniu leczenia w OLU poprzez poprawę skuteczności leczenia pacjentów OLU za pomocą e-usługi monitorowanie postępów leczenia.
  • Zwiększenie liczby pacjentów przyjmowanych na leczenie z powodu postanowienia sądowego poprzez utworzenie elektronicznego systemu monitorowania nakazów leczenia odwykowego.
  • Wdrożenie powtarzalnej procedury nadawania uprawnień dostępu do funkcji systemu oraz do danych medycznych użytkownikom systemu telemedycznego.
  • Wdrożenie jednolitych zasad (ustalonego powtarzalnego procesu) obsługi zdarzeń (awarii, błędów oraz incydentów inicjujących prace rozwojowe), które będą miały miejsce w procesie eksploatacji systemów informatycznych szpitala.
  • Wdrożenie jednolitych zasad (ustalonego powtarzalnego procesu) uwierzytelniania i autoryzacji użytkowników systemu aplikacyjnego Szpitala.
  • Utworzenie usługi powiadamiania konkretnego uczestnika procesu (e-usługi) – sms i e-mail do pacjenta.

 

Wartość projektu: 3 661 710,00 zł

Kwota dofinansowania: 2 929 368,00 zł

Źródłowe informacje na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 znajdują się na stronie: https://www.funduszedlamazowsza.eu/ oraz www.mazowia.eu.

Co możemy zrobić dla Ciebie?

Skontaktuj się z nami.

 
 

Zadzwoń do nas

Telefon: +48 22 506 51 71
 

Adres

Regucka 5, 05-430 Celestynów, Poland
 

Email

zoz@celestynow.pl

Nasza lokalizacja

Masz do nas jakieś pytanie?

Aktualności

Ostatnie Posty.

Wielkość czcionki